dijous, 11 d’abril del 2019

Emorzar literari

Com cada any, quan s'acosta el dia de sant Jordi, preparem l'esmorzar literari que compartim amb parvulari.  Aquest curs ens hem preparat el poema  "Les llesques de pa presumeixen" de la poetessa Joana Raspall per recitar-lo als Exploradors i Exploradores de P3. Després hem esmorzat tots plegats al pati i hem acabat la festa llegint-nos contes. 
Ha estat un dia molt xulo perquè sempre ens agrada compartir estones amb les nenes i nens de parvulari.

egiu, llegiu el poema veureu que bonic i divertit és!!!


-A mi m'han sucat amb oli

i un bon pessiguet de sal.

-A mi, també; però amb sucre.
-a mi,m'unten de mantega;
sal i sucre, tan se val!
-Al meu damunt, un tomàquet
ben madur m'han refregat
i, ben amanida sóc
la reina del pa sucat!
-Ep!, i jo? Puc fer de postres,
xopa de mistela o vi,
que, si no és dolç, afegeixen
un bon tou de sucre fi.
-Per menjar la melmelada,
jo mateixa faig de plat!
-doncs jo puc fer d'entremesos
si amb ou m'han arrebossat.
-A moltes ens han cobert
d'unes pastes enganxoses
que tenen uns noms estranys
i són força saboroses.
-Amb ou i llet ensucrada
en oli fi m'han fregit
i sóc, amb un nom de santa,
el llamí més exquisit.
-I tu, què fas tan eixuta
que ni amanida ni untada
no et poden clavar les dents?
-Faig sopes de farigola
ben fines i perfumades,
i els avis estan contents.



JOANA RASPALL (2002): 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada